Bilim insanları beyin için en uygun iki aktiviteyi belirledi
Aynı kelimeyi el yazısıyla tekrar tekrar yazmak, bazılarının kötü anılarını canlandırabilir ancak kalem kullanmak, beynin öğrenme ve hafızayla ilgili bölgeleri arasındaki ilişkiyi güçlendirir.
Frontiers in Psychology dergisinde 26 Ocak’ta yayınlanan rapor, üniversite öğrencilerinden kelimeleri el yazısıyla yazmaları istendiğinde, klavyede yazdıklarıyla karşılaştırıldığında beyinde, özellikle de hafıza oluşumuyla ilişkili beyin dalgalarında daha fazla korelasyon bulduklarını buldu.
Daha önceki birçok çalışma, el yazısının yazım doğruluğunu, hafızayı, hatırlamayı ve kavramsal anlayışı geliştirdiğini göstermiştir. Bilim adamları, harflerin ve kelimelerin izini sürmenin yavaş sürecinin bireylere materyali işlemek ve öğrenmek için daha fazla zaman verdiğini düşünüyor.
Gazete Oksijen’in haberine göre; Yeni çalışmada, Trondheim’daki Norveç Bilim ve Teknoloji Üniversitesi’nden psikologlar Audrey van der Meer ve Ruud van der Weel, üniversite öğrencilerinin kafalarına elektrotlar bağladılar.
Araştırmacılar, öğrencilerden bilgisayar ekranında görünen bir kelimeyi kalem, el yazısı veya klavyeyle yazmalarını istedi. Bir kulaklıktaki sensörler, katılımcılar her görevi yerine getirirken elektriksel beyin aktivitesini kaydetti.
El yazısının, yazmaya kıyasla duyusal ve motor işlemlerle ilgili olan parietal beyin bölgeleri ile çoklu anılarla ilgili merkezi bölgeler arasındaki ilişkiyi arttırdığı belirlendi.
BİRDEN FAZLA BÖLGE ETKİLENİYOR
Piyano çalmayı öğrenmek, beynin hafıza, hareket ve duyusal bilgilerin işlenmesiyle ilgili bölgelerinde çeşitli aktivite değişikliklerine neden olur.
Polonya’daki Nencki Deneysel Biyoloji Enstitüsü’nden Alicja Olszewska ve meslektaşları, 26 hafta boyunca piyano çalmayı öğrenen 24 kişi üzerinde çalıştı.
Atölyede, 45 dakikalık 13 ders boyunca temel tekniklerin gösterilmesinin yanı sıra giderek daha karmaşık hale gelen sekiz müzik kesimi aracılığıyla katılımcılara koçluk yapan bir öğretmen yer aldı.
Katılımcıların ayrıca haftada 4 saat evde pratik yapmaları teşvik edildi. 1, 6, 13 ve 26 haftalık eğitimin ardından yapılan taramalar, piyano çalmanın işitsel korteksler ve motor korteksler de dahil olmak üzere beynin birçok alanını harekete geçirdiğini gösterdi.